top of page
  • Obrázek autoraDigitální dílna

Spoluzakladatel technologické společnosti: weby od Digitální dílny jsou pro nás nejvýhodnější volba

Tomáš Knot, pro jehož firmu ninjabot.cz staví Digitální dílna weby, nám vysvětlil, jak bude brzo fungovat automatizace i u každého malého živnostníka.


Pro koho jsou vaše služby?

Zatím pro malé a střední firmy. A to jak pro B2B tak B2C. Dnes se našemu oboru říká RPA, jako Robotická automatizace procesů. Jde o softwarové automatizace.


Co si pod tím mám představit?

Dám jednoduchý příklad na konkrétní automatizaci. Návštěvník webu vyplní formulář nebo udělá konverzi přes chatbota a údaje, které vyplnil se automaticky přenesou do CRM nástroje. Automaticky se vytvoří Organizace, Osoba a karta obchodní příležitosti. Automaticky se pošle notifikace obchodníkovi a potenciálnímu klientovi se pošle email s tím, že ho brzy bude kontaktovat obchodník. Do emailu můžeme vložit i odkaz na online kalendář, aby si klient vybral termín. Takže když to shrnu, tak obchodník přijde ráno do kanceláře a má zaplněný kalendář schůzkami, aniž by proto musel něco udělat. A takových příkladů nejen v obchodním procesu bych tu mohl vyjmenovat stovky. Zatím máme nejvíce zkušeností s automatizacemi obchodních, projektových, účetních a HR procesů.


Takže zautomatizujete ty copy-paste otravné věci.

Přesně tak, zbavíte zaměstnance otravné rutinní práce. Mimo jiné automatizace nedělají chyby a můžete více škálovat byznys. Dám příklad, když posíláte 100 faktur měsíčně a máte na to jednoho člověka na part-time, tak co budete dělat, když budete chtít posílat 1 000 faktur měsíčně? S automatizací vám tohle může být jedno i když budete posílat 10 000 faktur měsíčně. Automatizace pracuje nonstop.


Vy to programujete na míru nebo skládáte k sobě hotová řešení?

My to děláme tak, že navrhneme setup webových aplikací pro správu jednotlivých procesů. Například Pipedrive pro obchod, ClikcUp pro realizaci a iDoklad nebo fakturoid pro fakturaci a tyto aplikace propojujeme přes Integromat. Takže když bych použil stejný příklad jako na začátku na Digitální dílně. Váš web běží na WIXu a jako CRM používáte Hubspot, tak bychom navrhli scénář jak by se automatizace měla přesně chovat, důležité je myslet na všechny hluchá místa, aby automatizace nenadělala víc škod než užitku. A když máme neprůstřelné řešení schválené klientem, tak pak přes integromat propojíme tyto aplikace mezi sebou.


Ninjabot.cz je web od Digitální dílny. Díky dobré optimalizaci SEO majiteli už po dvou měsících přináší poptávky i bez placených kampaní.


Dřív se tohle všechno dělalo v obřích aplikacích jako SAP.

Je pravda, že velké firmy si nechávají vyvinout vlastní software na míru za několik milionů korun. To si samozřejmě malé a střední firmy nemohou dovolit a proto jim dává větší smysl používat třeba Pipedrive pro obchod, ClickUp nebo Asanu na projektový management atd. Na ten konkrétní proces jsou nejlepší, ale další procesy sice taky nějak umí, ale už to není ono. Takže firmy už dnes chápou, že na každý proces je lepší si vybrat jiný specializovaný nástroj a ty všechny potom spojit dohromady.


Tomáš Knot začínal se svým projektem jen před rokem jako freelancer a dnes už má milionový byznys. Zůstal přitom věrný Digitální dílně.


A hlavně jeden drahý nástroj postavený na míru, to nezní moc pružně.

Abych byl fér, tak pořád existují firmy, které opravdu potřebují svůj systém na míru. Jenže samozřejmě musí počítat s velkou investicí na začátku a pak samozřejmě také platit i velké měsíční náklady za servis, aby byl software alespoň trochu aktuální. Dnes i velké firmy pomalu přechází na webové aplikace, které se každým měsícem vylepšují. Věřím, že do budoucna to bude standard i u velkých firem.


Jak moc složité je pochopit klienta? Stačí jeden videocall?

Když děláme implementaci celého CRM, je to potřeba třeba 6 hovorů a každý má i tři hodiny (smích). Je to případ od případu. Jestli je to jen jednoduchá automatizace jako spojení webu s CRM, nebo je to nastavení celého CRM pro všechna oddělení, která ty firma má. Takže je to zakázka od desítek tisíc korun až po stovky tisíc.


Pro jak malou firmu se ještě vyplatí takováhle automatizace? Když mám autoservis a mám tam dva lidi, má to cenu řešit?

Spíš bych to řekl jinak. Ten obor je dnes dost mladý. V Česku to ještě ani nedělá moc firem. Myslím, že postupem času to bude naprosto běžné i pro malou firmu. Mladší generace, jak budou růst a budou podnikat to budou vyžadovat. Bude to pořád dostupnější a žádanější. Přirovnávám to období před několika lety, kdy byl digitální marketing ještě v plenkách, pro spoustu lidí to bylo v tu dobu jako výstřednost, kterou využijí tak sotva korporace. A dnes dělá digitální marketing úplně každý.

Takže dnes je naše práce potřeba pro malé a střední firmy, které pochopily, že se to dá poskládat z více nástrojů a je to efektivnější, ale do budoucna to bude i pro minipodnikatele.


Takže pro sebe musím ještě počkat?

Už i dnes se najdou automatizace pro fyzické osoby. Například česká aplikace Spendee pro správu osobních a rodinných financí. Tu si můžeme na pár kliknutí propojit s bankovním účtem. To je příklad automatizace i v osobním měřítku.


Digitální dílna pro ně jako první projekt dělala web salesakademie.cz. Dnes majiteli funguje jako další prodejní kanál.


Jak vznikla vaše spolupráce s Digitální dílnou?

Původně, když jsem byl ještě freelancer, Digitální dílna mi pomáhala v rámci mého projektu Sales Akademie. To jsem měl na marketing ještě velmi omezený rozpočet.


A to potřebuje firma jako vaše dělat web od někoho jako je Digitální dílna?

Nepotřebuje. Musím říct, že i když jsem Digitální dílnu vnímal jako jednoduchou služba pro freelencery, ale že to tak překonalo moje očekávání, že jsem společníkovi ve firmě řekl, pojďme i další zakázky dát jim. Takže teď nám píší i texty na web. Bavil mě totiž i ten samotný průběh realizace. Protože když nám dělali case study na web Akademie, tak bylo fajn, že je samotné to napadlo. Jediné co po mě chtěli je to, ať v bodech napíšu o čem to má být, potom jsme si sedli na 3/4 hodiny na online konzultaci, kde se doptávali, zapsali si poznámky a za pár dní vykopli na první dobrou case study, která mohla jít hned ven. A poptávky to přineslo.

Musím říct, že jsem opravdu doporučil Digitální dílnu i kamarádům a nikdo mě do toho nemusel nutit (smích).


Takže i v Ninjabotu využijete tuhle službu?

Ano, nemáme interní kapacitu na tvorbu obsahu, přípravu kampaní, copywriting apod. Někoho na tyhle věci potřebujeme. A po dobré zkušenosti z prvního projektu jsme to začali rozšiřovat.


Co je pro vás největší výhoda Digitální dílny?

Znám hodně marketingových agentur, některé dělají skvělé služby, jiné dělají služby tak akorát (smích). Ale ty které dělají dobré služby, jsou většinou hodně drahé. Prostě ta hodnota má tu cenu, umí si za to říct peníze. A na to, jak málo to tady v Dílně stálo, hodně to překonalo mé očekávání.


Jak moc se vám to vyplatilo?

Na začátku jsme poptali jen vylepšení webu. Potřebovali jsme ho posunout graficky, textově, obsahově a vylepšit i strukturu webu. A právě ta struktura mi přišla asi nejzajímavější. Že se na to byl někdo schopný podívat a říct, že tohle je třeba blbost. Navrhli mi jinou strukturu webu, vysvětlili mi proč, a že to tak dává smysl a proč jsou ty změny potřeba. Takže struktura webu, design, copy a i to SEO vlastně. Já jsem do té doby vůbec nevěděl, jak se SEO pracovat. Podle nějakého tutoriálu jsem si něco nastavil, ale nic to neneslo. Ale díky optimalizaci Digitální dílny SEO už do třeba dvou měsíců začaly chodit poptávky i bez kampaní.




I pro vás dokážeme připravit web. A nejen to. Nevěříte? My vám všechno rádi ukážete, stačí si s námi naplánovat hovor.

bottom of page