Možná už jste slyšeli rčení, že kdo není na Facebooku, jako by nebyl. A pro podnikání to platí dvojnásob. Musíme ale dodat, že být tam je sice hezké, ale ještě hezčí je z toho něco mít. A v ten moment přichází na řadu facebooková reklama. Myslíte si, že je vhodná jen pro velké firmy? Omyl. V následujícím článku se dozvíte, v čem je silná a proč byste ji měli používat.
Čas od času se objeví názor, že Facebook už je jen pro starý a že jiné sociální sítě rostou mnohem rychleji. Ať tedy promluví čísla. Podle portálu statista.com se v roce 2020 počet uživatelů Facebooku na celém světě meziročně zvýšil o 200 milionů na 2,7 miliardy. Pojďme ale do Česka, kde poslední oficiální údaje z roku 2018 hovoří o 5,1 milionech, přičemž experti odhadují, že dnes se toto číslo blíží 5,5 milionu. Shrnuto a podtrženo: celosvětově má Facebook dvakrát více uživatelů, než je obyvatel Číny a u nás ho používá více než polovina populace.
A to se bavíme o aktivních uživatelích, tedy těch, kteří se na Facebook podívají aspoň jednou měsíčně. Navíc 70 % lidí používá Facebook minimálně jednou denně a z nich pak 43 % i vícekrát za den. Polovina uživatelů se na síť připojuje exkluzivně z mobilu, a tak není divu, že mezi nejaktivnější uživatele Facebooku patří lidé ve věku 18–29 let. I když na Facebooku najdeme všechny věkové kategorie, bezmála 73 % všech uživatelů tvoří ekonomicky aktivní lidé od 18 do 44 let.
Váš zákazník, váš cíl
A teď to nejlepší: nemusíte se snažit oslovit všechny lidi na Facebooku a místo toho můžete svou reklamu přesně zacílit. Facebook toho totiž svých uživatelích ví strašně moc. Nejen pohlaví, věk a odkud jsou, ale na základě promyšlených algoritmů také jejich zájmy i potřeby. A to je obrovská výhoda! Představte si, že máte obchod s dětským oblečením a reklamu na něj dáte na nedaleký billboard. Možná kolem projedou denně stovky aut, ale v kolika z nich budou sedět rodiče malých děti? Naproti tomu na Facebooku si můžete nastavit, že vaši reklamu uvidí třeba jen vdané ženy ve věku 25-35 let.
Cílit však můžete ještě mnohem přesněji. Jde také samozřejmě o to, co svou reklamou sledujete. Facebook vám dá vybrat, jestli chcete zvýšit povědomí o značce, přilákat na svou stránku více potenciálních zákazníků nebo rovnou z návštěvníků udělat zákazníky. Také se můžete chtít připomenout lidem, kteří vaše stránky v minulosti navštívili, ačkoli třeba vaše služby nevyužili. Příště to ale klidně udělat mohou. Možností je tedy opravdu nepřeberně. Nevíte-li si rady, rádi vám v Digitální dílně poradíme a pomůžeme nastavit vše potřebné.
Kolik to stojí a jak se to dělá?
Skvělé na Facebooku je i to, že na rozdíl od zmíněného billboardu přesně víte, kolik lidí vaši reklamu vidělo, jestli na ní kliknuli, a zda u vás na webu díky ní také provedli požadovanou akci. Pak už si můžete jednoduše spočítat, zda se vám investice vyplatila. Tím se dostáváme k otázce ceny. A tady už je to o trochu složitější. Facebook nabízí spoustu typů různě naceněné reklamy a o ceně rozhoduje například i období, kdy inzerujete. Třeba kolem Vánoc je pochopitelně reklama dražší. Nicméně abychom vás neošidili o odpověď na výše položenou otázku, řekněme, že nejmenší suma, za kterou má smysl na Facebooku inzerovat, je 100 Kč denně. To docela jde, ne?
Lidé často tvrdí, že reklama nefunguje, protože si přece kvůli ní nikdy nic nekoupili. Tak proč se za ní tedy vlastně utrácí? Copak by si velcí i malí hráči na trhu za ta léta nespočítali, že se jim to nevyplatí? Zkuste se proto na facebookovou reklamu podívat z perspektivy ostatních. Na základě výzkumu internetové reklamy, který si každoročně nechává zpracovávat Sdružení pro internetový rozvoj u nás loni stouply investice do online reklamy na rekordních 39,5 miliardy korun. Z toho 27 miliard patřilo tzv. display reklamě, kde dominantní roli hraje právě reklama na Facebooku. A vzhledem k tomu, že velké firmy jako telekomunikační společnosti své reklamní rozpočty utrácejí především v televizi, lze předpokládat, že velkou část z těch 27 miliard proinvestovaly spíše menší firmy. A když to funguje jim, není přece důvod, aby to nefungovalo i vám.
Pokud se tedy facebooková reklama udělá správně a zacílí se na ty správné lidi, může vám za málo peněz přinést opravdu hodně muziky, tedy zákazníků. Facebook vám dá spoustu tipů, jak na to, takže se do toho můžete směle pustit sami. Jen počítejte s tím, že vzhledem k množství různých nastavení vám to chvíli potrvá a asi se při tom neubráníte metodě pokus-omyl. A tak jsme si v Digitální dílně řekli, že vám usnadníme život a ukázkovou marketingovou kampaň vám uděláme na klíč. Celé vás to bude stát bezkonkurenčních 5 999 korun a v tom už je započítáno 3 000 korun na reklamní prostor. Ukážeme vám, jak inzerovat nejen na Facebooku, ale i na Googlu a po skončení kampaně vše společně vyhodnotíme a předáme vám naše doporučení. Tak co, jdete do toho s námi?
Comments