Až 62 % lidí preferuje Pepsi před Coca-Colou. Tedy když nevědí, co pijí. Jakmile jim ukážete plechovky, dají přednost Cole, která svoji limonádu prostě lépe propaguje. No a podobně to platí i pro služby a produkty na vašem webu. Určitě jsou kvalitní, ale důležité je jejich kvalitu přesvědčivě ukázat. Jak na to?
(Nejen) fotky prodávají
Určitě jste už slyšeli, že obrázek vydá za tisíc slov. Když prodáváte židle, bez fotografií se neobejdete. Ale funguje to i u služeb. Pokud máte účetní firmu, můžete ukázat sami sebe nebo svůj tým. Obchodujete s důvěrou a lidé ocení, že jste ochotní jít s kůží na trh, ehm tedy s fotkou na web. Své o tom ví právníci nebo prodejci realit. Fotografie jsou klíčové, a proto se jim tady věnujeme nejvíc. Nicméně jenom na nich úspěch nestojí, a tak na závěr přidáme i další důležité tipy a rady pro web.
Jak na dobré fotografie
Spousta podnikatelů využívá profesionální fotografy. Ale pokud na to nemáte rozpočet, nezoufejte. Obstojné fotky si můžete pořídit i sami. Ať už tak nebo tak, připravili jsme pro vás pár doporučení, jak dospět k co nejlepším výsledkům.
Styl Udělejte si jasno o stylu a toho se držte. Zmíněné židle můžete ukázat na neutrálním pozadí nebo naopak zasazené do interiéru. Rozhodnutí je jen na vás. A jestli nemáte jasno, poohlédněte se po internetu (klidně i u vaší konkurence) a třeba vás nějaký styl osloví.
Spolupráce s fotografem Pokud uvažujete o najmutí profíka, nekývejte na první nabídku a trochu se poptejte. Například začínající fotografové vám mohou dát za své služby mnohem lepší cenu, protože si potřebují vytvořit portfolio. A ze stejného důvodu vaší zakázce věnují maximální péči.
Profesionální úpravy Při jednání s fotografem se vždy ptejte, co vše je v ceně. Nejde jen o počet fotek, ale také o to, v jaké podobě je ve finále dostanete. Dnes se fotky standardně upravují a vylepšují v počítači, což přispívá k vytvoření jednotného stylu. Když už si někoho najímáte, rozhodně trvejte na tom, aby tyto úpravy byly v ceně.
Fotoaparát Teď se dostáváme do situace, že si fotky budete dělat sami. Ačkoli foťáky v mobilech udělaly za poslední léta velký skok, pokud nevlastníte jeden ze špičkových a drahých telefonů, pravděpodobně vám obyčejný kompakt poslouží lépe. Ještě lépe na tom budete se zrcadlovkou – jestli ji nevlastníte, třeba vám ji nějaký známý půjčí.
Stativ Nezapomínejte na to že i sebemenší pohyb s foťákem může výsledný obrázek rozmazat. Proto se vždy snažte používat stativ. Můžete si ho levně pronajmout a pokud kolem sebe žádnou půjčovnu fototechniky nemáte, nejlevnější stativy koupíte na internetu za pár stovek.
Osvětlení Nejlepší je přirozené světlo. Zároveň je žádoucí, aby objekty na fotce nevrhaly dlouhé stíny. Profíci k tomu používají odrazné desky, ale vám může podobně posloužit jakákoli bílá deska. Pokud ji nemáte, můžete třeba kus překližky pokrýt staniolem.
Úpravy I bez drahého softwaru je možné fotky celkem jednoduše upravovat. Na internetu najdete spoustu online editorů, které jsou zdarma. Mezi ty jednodušší patří například Pixlr, naopak pokročilejší uživatelé ocení téměř profesionální funkce českého editoru Photopea. Ve všech ale budete moci obrázek oříznout, vyladit barevnost a především optimalizovat velikost pro web, aby se vaše stránka nenačítala pomalu. Je dobré si také pohlídat formáty. Nejpoužívanější jsou jpeg a png, přičemž druhý jmenovaný sice vytváří trochu datově větší soubory, ale zato vám umožní hrát si s průhledností obrázku.
Sjednoťte to
Poučka o jednotném stylu u fotek platí i pro celý web. Zde je možná ještě důležitější, protože když návštěvníky zahrnete širokou paletou barev a mnoha druhy písma, vaše stránky nejenže nebudou hezčí, ale také se stanou méně přehledné. A to ve výsledku odvede pozornost od samotného obsahu. U nás v Digitální dílně máte jistotu, že se něco takového nestane. Používáme prověřené šablony a chytré nástroje, které nám radí, jaké barvy nebo druhy písma se k sobě hodí a jaké ne.
Pište hezky česky
Podle zahraničních výzkumů 42,5 % lidí na webu odrazuje text s chybami a překlepy. U nás, kde se často až pedantsky lpí na spisovné češtině, bude pravděpodobně toto číslo ještě vyšší. Proto si všechno po sobě minimálně jednou přečtete a ideálně to také nechte přečíst někoho jiného. A hlavně nezapomeňte psát tak, aby to dávalo smysl a především stručně. Kdo chce číst romány, jde do knihovny, a ne na váš web.
Nebojte se pochválit
Samochvála prý smrdí, tak za sebe nechte promluvit jiné. Třeba čísla. Odchází od vás 92 % zákazníků s objednávkou? Řekněte to. Dostali jste cenu za nejlepší židli, nestyďte se pochlubit. A to i kdyby se vaše židle dostala „jen“ do užší nominace. Vždyť i ta je důkazem kvality. Máte pozitivní reference od svých zákazníků? Použijte je. Když v Digitální dílně děláme web, vždy klientovi doporučujeme, aby nám takové reference dodal. Víme totiž, že osobní doporučení funguje nejlépe a našim cílem je dělat weby, které opravdu prodávají.
Buďte akční
Samozřejmě vy akční už jste, jinak byste o vlastním webu ani neuvažovali. Tady ale myslíme spíše to, abyste k akci vyzvali své návštěvníky. Chcete, aby si u vás objednali nějaký výrobek? Pak byste na webu měli mít velké tlačítko “KOUPIT”. Nebo si vám mají zavolat pro konzultaci zdarma, objednat se u vás na zubní hygienu nebo si ve vašem penzionu rezervovat pokoj? Řekněte jim to. Jasně, výrazně a zřetelně. U webů, které pro zákazníky vytváříme v Digitální dílně, to pochopitelně děláme také. A nejen tam. Výzva k akci může totiž vypadat i takhle
Comments